Sunday, May 26, 2013

Emel buat kamu

Bismillah..

aku sayang kamu. itu yang aku tahu. dari dulu sehingga engkau tak akan tahu. aku sayang kamu sampai kiamat. aku tak boleh nak hilangkan rasa sayang aku. bukan tak pernah. tapi aku cuba buang perasaan itu pada kamu. tapi gagal. aku tak kuat macam kamu. walaupun kamu cakap aku seorang yang positif. sebab aku tak akan pernah dan tak akan cuba mengucapkannya. aku sayang kamu. melainkan kamu bertanya secara peribadi pada aku mahupun temanku. aku tahu bila aku cakap aku akan merana bila aku tahu jawapanmu. aku ngerti perasaan kamu. aku tak tahu kenapa aku terlebih rasa. mungkin kamu dulu yang aku kenal. aku bangkit melihat apa yang kamu dapat. bila kamu buntu aku cuba tolongi kamu. kerna aku tak mau kamu sakit seperti apa yang aku sakiti. apa yang aku alami. perit. tiada kata hanya rasa. aku tahu kamu kuat.  

aku tiada daya lagi. hanya doa aku tadah minta pertolongan. beri aku kekuatan. aku tahu akan kehilanganmu. kerna aku sayang kamu. aku begini. tak mengapa biar aku ubati sendiri. sukar. tapi aku harus yakin dan perlu perjuangkan niat aku. tak apa aku merana. janji kau bahagia kekal selamanya. aku buntu. aku sakit. kau aku tak cari. aku tahu kau sedang berbahagia. kerna aku tak mahu kamu susah. terbeban dengan aku. sebab aku sayang kamu. cukup dengan apa yang kau alami. pandangan. pendapat. aku boleh berikan. tapi untuk kedepan kamu yang harus lakukan. aku tak kuat untuk semua ini.

sakit aku kamu tak kan pernah tahu. sebab aku sayang kamu. aku tak terdaya melihat semua itu. aku cuba pertahankan apa yang aku ada. aku sayang kamu. sakit. yup, sakit, perit yang aku alami. aku tak salahkan kamu sebab aku punyai hati. kamu tak akan tahu. sebab cinta perlukan pengorbanan. pengorbanan yang aku buat demi kebahagiaanmu. aku tak sanggup hadapi ini. aku ngerti aku harus hadapi ini. aku sayang kamu dari dulu sehingga sekarang. jiwa aku jiwa patah. mudah merasa. tak apa sahabat. aku doakan kamu bahagia. bertemu kita di syurga. aku tak kan pernah putus doa demi aku dan kebahagiaanmu. 

aku sayang kamu. aku tak nak kamu merasai apa yang aku rasai. cukup aku yang rasai. tak apa perit demi mu. aku cuba alihkan bila aku berdepan denganmu. sebab kamu tak pernah tahu jiwa aku. aku sayang kamu. rasa tak sanggup. aku tak punya kekuatan itu. Hilang. 


Sayang aku kerana Allah :'(

aku tahu aku kehilanganmu. aku doakan kamu :(

itu yang aku mampu untuk kamu.

kerna aku sayang kamu.

No comments: